Įrodyta: senatvėje širdies sveikatą saugo fizinis aktyvumas

Širdies sveikatos senjorai

Spausdinti Spalio 1-oji — Tarptautinė pagyvenusių žmonių diena Shutterstock nuotr.

Pasaulinė sveikatos diena skirta senjorų sveikatai

Europos Komisijos duomenimis, net 46 proc. Pasak gydytojų, šalyje didėjantis fizinis pasyvumas lemia ne tik širdies ir kraujagyslių ligas ar nutukimą, bet ir sąnarių problemas. Gydytoja-reumatologė Jūratė Eidžiūnienė įsitikinusi, kad reguliariai mankštintis turėtų ne tik jauni ar vidutinio amžiaus žmonės, bet ir senjorai, kurių daugelis susiduria su sąnarių skausmais. Tokių yra net 30 proc.

Vis tik kardiologai pastebi kitaip — širdis streikuoja ne tik senjorams. Tad šalį periodiškai supurtančios žinios apie širdies ligų pakirstus jaunus žmones tampa nebe reta taisyklės išimtimi, o susirūpinimą keliančiu signalu. Kėdainių ligoninės gydytoja kardiologė Jelena Umbrasienė atskleidžia, kaip širdį išlaikyti sveiką. Dažniausiai dėl išeminės širdies ligos, — apgailestauja J.

Savo sveikata susirūpinti turėtų ne tik pagyvenę žmonės, bet ir jaunimas, kurių judėjimo problemos gali laukti ateityje. Kasdieninė mankšta. Kasdien lengvo ar vidutinio sudėtingumo mankštai arba kitai aktyviai veiklai namuose ir lauke reikėtų skirti bent 20 minučių.

Tai gali būti bet kokia priimtina veikla: aerobikos treniruotė, dviračio mynimas ar bent jau pasivaikščiojimas. Aktyvus poilsis.

LIETUVA – SENJORAMS

Šiltuoju metų laiku patariama kuo daugiau širdies sveikatos senjorai praleisti lauke — dirbti darže ar sode, grybauti, uogauti, iškylauti su šeima. Žiemos metu pasivaikščiojimų gryname ore taip pat nereikėtų pamiršti, tačiau galima daugiau laiko praleisti namuose besitvarkant, mankštinantis ar užsiimant kita aktyvia veikla.

Socialiai aktyviems ir mėgstantiems bendrus užsiėmimus senjorams rekomenduojamos įvairios veiklos, pavyzdžiui, šokių ir dainų ansambliai, chorai, sodininkų būreliai. Koordinaciją stiprinantys pratimai. Sunkiau judantiems žmonėms patariama treniruoti pusiausvyrą bei judesių koordinaciją — tai ne tik palengvins skausmą, bet ir sumažins kritimo ir kaulų lūžių galimybę.

kas yra piktybinė hipertenzija

Kojų raumenis sunkiau judantiems reikėtų mankštinti širdies sveikatos senjorai kartus per savaitę. Aktyvios pertraukėlės.

Ilgiau užsisėdėjus vienoje vietoje — skaitant, žiūrint televizorių, mezgant — kas min.

artišoko širdies sveikata

Tai gali būti įvairi veikla — trumpas pasivaikščiojimas po namus ar lauke, indų plovimas, kita veikla, atliekama stovint ar vaikštant. Energijos kėlimas ir palaikymas.

Dažnai pagyvenę žmonės nenori užsiimti aktyvia veikla dėl širdies sveikatos senjorai, kad jiems trūksta energijos. Tiems, kuriems nerekomenduojama gerti kavos, pakelti tonusą galima pasirinkus baltymų, angliavandenių ir skaidulų turintį maistą bei geriant daug vandens.

5 patarimai senjorams: kaip ilgiau išsaugoti sveikatą

Energijos gali suteikti ir meditacija, kvėpavimo pratimai, mėgstamos muzikos klausymas. Energingais besijaučiantys žmonės lengviau palaiko fizinį aktyvumą, yra linkę lėčiau pavargti.

  1. Hipertenzijos su lėtiniu širdies nepakankamumu gydymas
  2. Hipertenzijos rizikos veiksnių nuotraukos
  3. Pagyvenusių žmonių asociacija piktinasi, kad, sulaukus 60 ar 70 metų, žmonėms nebetaikomos prevencinės sveikatos programos, tai yra jie nebekviečiami reguliariai nemokamai tikrintis ar neserga vėžiu ar širdies ir kraujagyslių ligomis.
  4. Hipertenzija, kur geriau gyventi
  5. Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m.
  6. Компания связана обязательством ни при каких условиях не раскрывать подлинное имя или адрес пользователя.
  7. Шифры, которые невозможно взломать.

Gydytojai-reumatologai atkreipia dėmesį, kad fizinio aktyvumo palaikymas ne tik gali padėti išvengti sąnarių ligų, bet ir atstatyti jėgas po sąnario keitimo operacijos. Senjorai, nusprendę išmėginti įvairius pagalbinius gelius sąnariams, turėtų rinktis tokius, kurių sudėtyje yra nanostruktūros-mikrokapsulės, sudarytos iš natūralios žmogaus organizme esančios, molekulės, vadinamos fosfolipidais.

Veiksmingomis laikomos tos priemonės, kurios užpildo sinovinį skystį ir apsaugo sąnarį nuo skausmingos ir judėjimą varžančios trinties.

3 laipsnio hipertenzija, kaip apibrėžta

Eidžiūnienė primena, kad pagyvenusiems žmonėms, kuriuos dažnai kamuoja ne tik sąnarių, bet ir kitos lėtinės ligos, pavyzdžiui širdies ar kraujagyslių sutrikimai, prieš imantis fizinės veiklos ar ieškant judėjimą bei skausmą palengvinančių priemonių, reikėtų pasitarti su gydytoju.