remc.lt Fizinio aktyvumo dozavimas. Kas palanku sveikatai?

Kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

Informacija ir straipsniai Sveikata ir fizinis aktyvumas Sveikata — žmogaus fizinė, emocinė ir socialinė gerovė. Fizinis aktyvumas — viena iš pagrindinių geros žmogaus sveikatos sąlygų. Kiekvienas žmogus gimdamas atsineša genetiškai užkoduotą biologinį judėjimo poreikį. Judėjimas būtinas normaliam žmogaus gyvenimui. Sėdimas darbas, buities technikos automatizavimas, kompiuterizacija, ryšių priemonės tobulinimas sumažino poreikį judėti, todėl vis labiau ėmė plisti pasyvus gyvenimo būdas ir atsirado nepakankamo fizinio aktyvumo problema.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

Apie šias problemas pasakoja klinikos Diaterapija kineziterapeutė Agnė Baranauskienė. Paradoksalu, kad žmonės supranta, jog judėti sveika, tačiau aktyviai judančių mažėja.

  • Fizinio aktyvumo poveikis žmogaus organizmui Informacija skirta mokinių tėvams Reguliarus fizinis krūvis yra tiesiogiai siejamas su saugesniu, sveikesniu ir ilgesniu gyvenimu.
  • Savarankiškai eksperimentuoti fizine veikla — pavojinga sveikatai Paskelbta: Įprasta manyti, kad bet kokia fizinė veikla yra naudinga sveikatai.

Įrodyta, kad fiziškai neaktyvūs žmonės 2 kartus dažniau serga širdies ir kraujagyslių ligomis, žymiai didesnis jų mirštamumas. Kuo mažesnis fizinis aktyvumas, tuo didesnė rizika susirgti.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

Mažai judančiam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, nutunkama, kraujyje padaugėja riebalų, gliukozės. Kiekvienas iš šių faktorių skatina aterosklerozės, o kartu ir širdies bei kraujagyslių sistemos ligos vystymąsi.

Kad raumenys galėtų susitraukti ir atlikti tam tikrą darbą, reikalinga energija ir deguonis. Fizinis aktyvumas yra vienas svarbiausių organizmo energijos sunaudojimo veiksnių ir todėl yra svarbus organizmo energijos balansui palaikyti. Tikslinga paminėti, kad fiziškai aktyvūs žmonės paprastai būna geresnės nuotaikos, pozityvesnės nuomonės apie gyvenimą, darbą, politiką, sportuojantys mokiniai geriau mokosi, pasižymi aukštesne saviverte, rečiau turi žalingų įpročių.

Pasaulinė sveikatos organizacija teigia, kad  šios sistemos ligos sudaro pusę ligų, nuo kurių mirštama. Tyrimais nustatytas minimalus fizinis aktyvumas, saugantis nuo širdies ir kraujagyslių sistemos ligų: bent 30 minučių aerobikos pratimų  mažiausiai 3 kartus per savaitę.

Saikingi  pratimai net po persirgto širdies infarkto mažina nusiskundimų dėl bendros sveikatos būklės ir gerina ją, mažina pakartotino infarkto bei mirties riziką. Fizinio aktyvumo nauda Fizinis aktyvumas — tai veiksnys, kuris formuoja žmogaus organizmą ir jo funkcijas, ugdo ir stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų sudėtį ir gyvybingumą.

Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas

Fizinis aktyvumas: stiprina širdies raumenį, reguliuoja jo susitraukimo ir atsipalaidavimo greitį gerina širdies ir griaučių raumenų kraujotaką didina leukocitų kiekį kraujyje, dėl to stiprėja imuninė sistema mažina cholesterolio kiekį kraujyje mažina aterosklerozės plokštelių kiekį arterijose mažina sočiųjų riebiųjų rūgščių kiekį kraujyje mažina tikimybę susirgti diabetu, nes gerėja angliavandenių apykaita sumažina riebalinio audinio kiekį kūne nutukimą bei gliukozės kiekį kraujyje sumažina stresą, depresiją didina atsparumą stresui mažina norą rūkyti mažina tikimybę susirgti storosios žarnos vėžiu mažina tikimybę susirgti osteoporoze kaulų tankio sumažėjimu garantuoja optimalų organizmo augimą, kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai senėjimo procesą gerina fizinį bei protinį darbingumą, teikia gyvenimo džiaugsmą, gerina nuotaiką ir išvaizdą, skatina pasitikėjimą savimi.

Kadangi fizinis aktyvumas stiprina mūsų organizmą, kiekvienam iš mūsų vertėtų susimąstyti, ar  tikrai pakankamai judame? Patarimai kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai mankštintis Pradėkite nuo mažo intensyvumo fizinio krūvio ir laipsniškai didinkite intensyvumą, trukmę ir dažnį. Pirmąją dieną pasivaikščiokite min. Stenkitės daugiau judėti užsiimdami įprasta savo veikla darbovietėje, namuose, gatvėje, sode.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

Sveikiems žmonėms rekomenduotinas vidutinio intensyvumo fizinis krūvis min, kartus per savaitę. Pratimų rūšis turi tikti Jūsų amžiui, įgūdžiams, pajėgumui; jie turi būti saugūs ir netraumuojantys.

Verta paskaityti

Jeigu fizinio krūvio metu galite laisvai susikalbėti su kolega, toks fizinis krūvis Jums tinkamas. Jeigu trūksta oro ir sunku susikalbėti — reikia mažinti fizinį krūvį.

Fizinio aktyvumo dozavimas. Kas palanku sveikatai? Sportas Alfa. Pasaulio sveikatos organizacija PSO pateikia tokias bendrąsias fizinio aktyvumo rekomendacijas: Vaikų ir paauglių nuo 5 iki 17 metų fizinė veikla — tai aktyvūs žaidimai, sportas, ėjimas, bėgimas, važiavimas riedučiais ir dviračiu, laisvalaikio fizinis aktyvumas, kūno kultūra mokykloje ir po pamokų, fizinis aktyvumas su šeima ar bendruomene.

Pasirinkite mėgstamą fizinę veiklą: greitas ėjimas, bėgimas, šokinėjimas, plaukimas, važiavimas dviračiu, irklavimas, šokiai, slidinėjimas, aerobika vandenyje, joga. Svarbiausia, kad Jums ta veiklą teiktų malonumą. Mankštinimasis turi tapti įpročiu, be kurio neįsivaizduotume savo gyvenimo.

Fizinio aktyvumo poveikis žmogaus organizmui

Taip pat tai puikus būdas įdomiai ir naudingai praleisti laisvalaikį su šeima ir draugais. Prieš kiekvieną mankštinimąsi būtinas nors 5 minučių apšilimas ir 5 minučių laipsniškas atvėsimas mankštos pabaigoje. Geriausia atlikti nesudėtingus tempimo pratimus pagrindinėms raumenų grupėms.

Labai svarbu, kad fizinis aktyvumas būtų reguliarus.

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

Tik tuomet jis teiks naudą. Geriausia fizinį aktyvumą derinti su mažai riebalų turinčia dieta.

Fizinio aktyvumo dozavimas. Kas palanku sveikatai?

Pasirinkite tai, ką labiausiai mėgstate. Teigiamai veikia bet kokia įprastinė fiziškai aktyvi veikla: darbas sode, laipiojimas laiptais, vidutinio sunkumo ir sunkūs namų ruošos darbai. Galite įsigyti specialių treniruoklių, kamuolių, gumų ir mankštintis namuose.

Jeigu turite sveikatos sutrikimų, prieš pradėdami sportuoti pasikonsultuokite su savo šeimos gydytoju ir kineziterapeutu. Po persirgto miokardo infarkto ar kitos širdies ligos turi būti sudaryta speciali fizinio aktyvumo programa.

Kaip padidinti fizinį aktyvumą kasdieninėje veikloje?

kokia yra fizinio krūvio nauda širdies sveikatai

Nesinaudokite liftu — lipkite laiptais. Jeigu į darbą važiuojate visuomeniniu transportu, išlipkite nors viena stotele anksčiau ir eikite pėsčiomis. Savo automobilį statykite ne prie pat įėjimo, o kiek toliau. Darbe darykite aktyvias pertraukėles: lengvai pasimankštinkite arba bent jau aktyviau pavaikščiokite.

Fizinio aktyvumo poveikis žmogaus organizmui

Per pietų pertrauką nesėdėkite darbo vietoje, o eikite pasivaikščioti. Namų ruošos darbus atlikite energingai ir greitai. Vakarais išjunkite televizorių ir eikite pasivaikščioti. Į artimiausią parduotuvę eikite pėsčiomis, automobilį palikite kieme.

Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas | Kelmės visuomenės sveikatos biuras

Jeigu turite šunį, kuo ilgiau vaikščiokite ir bėgiokite su juo. Kuo dažniau darbuokitės gryname ore pvz. Atminkite, kad niekada nevėlu pradėti mankštintis.

  • Biologiniai procesai, skirtingai nuo socialinių, kinta labai lėtai.
  • Sveika gyvensena stiprina ir tobulina organizmo rezervines galimybes, padeda žmogui išlikti sveikam, žvaliam, energingam ir net gerinti sveikatą.

Taigi investuokime į savo sveikatą ir rūpinkimės savimi! Darbo laikas I — V 9.